אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה של 1990. כל פורטרט היה תולדה של שעות רבות של עבודה, מתוך התבוננות מרוכזת וקפדנית במודלים. לדבריה, היא הופתעה מעוצמת התגובות, שנעו מאהדה והתלהבות של אנשי אמנות
ועד עוינות בוטה מצד העיתונות הרוסית
https://www.erev-rav.com/print
עירום של נשים וגברים מבוגרים הוא אחד הנושאים הבולטים בציור ובפיסול של ראוכר. בתערוכה עדות, באוקטובר 1994, הציגה מיצב־ציור של תשע עבודות ענק. היו אלה עבודות שציירה במשך שלוש שנים: תשע דמויות נשים, עולות חדשות מחבר העמים, אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה של 1990. כל פורטרט היה תולדה של שעות רבות של עבודה, מתוך התבוננות מרוכזת וקפדנית במודלים. לדבריה, היא הופתעה מעוצמת התגובות, שנעו מאהדה והתלהבות של אנשי אמנות ועד עוינות בוטה מצד העיתונות הרוסית. פרופ' גרגורי אוסטרובסקי, מבקר האמנות של העיתון וסטי, שהתפרסם בשפה הרוסית, כתב ביקורת אוהדת מאוד על התערוכה, אך וסטי סירבו לפרסם אותה. במקומה הם פרסמו כתבה גדולה במוסף התרבות, וטענו נגד ראוכר שציור נשים עולות בעירום הוא ניצול של מצוקתן ועלבון עבורן. הם צרפו לכתבה חלק מדמויות הנשים העירומות כשעיניהן משוחות בפס שחור, כדי שלא ניתן יהיה לזהות אותן.
תשע דמויות נשים, עולות חדשות מחבר העמים, הגעתי למסקנה שיש בתוכה סתירה פנימית, מין דואליות קיומית שנעה בין הזדהותה עם העקורים והתלושים אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה
קשה למחוק את הכתמים שמכתים בית הספר לתיאטרון חזותי.
חגי מריונטה
| |