“נוהגין,
שאפילו כמה נשים מדליקות נרות בחדר אחד,
כל אחת מברכת על נרותיה;
כי כל מה שניתוספה אורה בבית,
יש בה שמחה יתרה.
אך יש ליזהר,
שלא תדלקנה שתיים במנורה אחת.
ובשעת הדחק מקילין גם בזה”.(מתוך “הלכות שבת”, “‘קיצור שולחן ערוך’ השלם”, מאת הרב הגאון ר’ שלמה גאנצפריד, נסדר ונערך על-ידי הרב מנחם מנדל ברעסלויער, הוצאת סיני, 1974)
“MediActive 2015”, קמפוס המדרשה, בית ברל
חמישי, 30.4.15, בשעות 18:00–23:00
משא-ומתן עם מוסכמות היצירה והתצוגה ונתיבי מילוט בדרכים צדדיות ולא מוכרות בתערוכה המשלבת מיצבים, מופעים ועבודות וידיאו וסאונד. סטודנטים, מרצים ואמנים אורחים יציגו עבודות המגיבות למצב הפוסט-הדיגיטלי ששיבש כמעט כל מבנה חברתי ופעולת הפרט בתוכו. החל מתוכן Snaf וכלה בשיתוף תמונה של חביתה מארוחת הבוקר – גבולות המרחב הפרטי מבקשים הגדרה מחדש. אוצר: דניאל לנדאו. ע’ אוצר: ענת ברזילי ודניאל קדם. הנחיה ואינטגרציה: אירית מילוא. לינק לאתר כאן. לינק לאירוע בפייסבוק כאן.
“ABC, נוף בשלושה חלקים”, תערוכה קבוצתית, גלריה בנימין, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 30.4.15, ב-20:00. נעילה: 30.5.15
משתתפים: גסטון צבי איצקוביץ, מאיה ידיד, אפרת בינה יוקל, גיא רז. אוצרות: תמר אייזן גולדשטיין, סיון פיינזילבר-יורן.
גלריה בנימין הוציאה קול-קורא לאוצרים בתחילת דרכם להציע סדרה בת שלוש תערוכות עם נושא מתפתח. ההצעה הזוכה, של שלוש בוגרות קורס אוצרות בטכניון, בוחנת את נופי יהודה ושומרון תוך חיפוש אחר סימני הסכסוך. הטרילוגיה, ששמה נגזר מהאותיות המסמנות את חלוקת השטחים בהסכמי אוסלו, מציגה פוליפוניה של מבטים פוליטיים ותרבותיים בישראל מימין ומשמאל.
גלריה בנימין, רח’ צ’לנוב 28, תל-אביב (בין הרחובות וולפסון והקונגרס). רביעי, 11:00–14:00, חמישי, 16:00–19:00, שישי ושבת, 11:00-14:00.
“מעוברת שהריחה איזה מאכל ומתאווה לו,
וידוע שאם אין נותנים לה ממה שהיא מתאווה,
היא וּולדה מסוכנים,
לכן אם אמרה ‘צריכה אני לאכול’,
אף-על-פי שאין פניה משתנות,
וכן אם רואים שפניה משתנות
אף-על-פי שאינה אומרת כלום,
לוחשים לה באוזנה
שהיום יום-כיפור;
כי לפעמים מתיישבת דעתה בכך.
ואם לא נתיישבה דעתה,
מאכילין אותה באופן זה:
תחילה נותנים לה דבר מועט,
שטובלין אצבע ברוטב וכדומה
ונותנין לתוך פיה,
כי לפעמים בטיפה אחת מתיישבת דעתה;
ואם לא,
נותנין לה פחות מכשיעור;
ואם עדיין לא נתיישבה,
נותנים לה די-צורכה”.(מתוך “הלכות יום כיפור”, “‘קיצור שולחן ערוך’ השלם”, מאת הרב הגאון ר’ שלמה גאנצפריד, נסדר ונערך על-ידי הרב מנחם מנדל ברעסלויער, הוצאת סיני, 1974)
“גן התענוגות הארציים”, תערוכה קבוצתית, הקובייה, סלון יפו לאמנות
פתיחה: 30.4.15, נעילה: 28.5.15
מפגש שלישי בסדרה “Cut by Demand” של אמני הרחובDioz ו-signor Gi. הפעם הסתגרו שני האמנים בסטודיו לסשנים כבדים של מאש-אפ של סגנונות על דיקטים ענקיים, בהשראת אמן הרנסנס ההולנדי הירונימוס בוש, שעל שם עבודתו נקראת התערוכה. התוצאה היא שלוש יצירות ענקיות של התפוצצות צבעים שנוסרו לחלקים כדי ליצור משחק ויזואלי נוסף. גיא בלום, הידוע בכינוי Dioz, הוא מאייר, אנימטור, אמן וידיאו אמן רחוב למעלה משבע שנים, חי ועובד בתל-אביב, בוגר בצלאל ובעל תואר שני באוניברסיטת BAU בברצלונה. פעילותו של Dioz מתגלה ברחובות דרום-תל אביב על קירות הבניינים ופחי האשפה. בשנים האחרונות הציג בגלריות וחללים אלטרנטיביים בארץ ובעולם. גידי גילעם, הידוע בכינוי Signor Gi, הוא אמן רחוב כשש שנים, חי ועובד בתל-אביב. בעל תואר בהיסטוריה ופילוסופיה מאוניברסיטת תל-אביב ובוגר בצלאל. עבודותיו עוסקות בפירוק והרכבה של מושג הזהות ומוצגות בארץ ובעולם. במקביל הוא עוסק בווידיאו-ארט ובציורי סטודיו.
הקובייה, מחסן 2, נמל יפו, ראשון עד שבת, 20:00-10:00.
“לא תמזוג לו כוס יין בפניו;
וכן אם תביאהו לו,
לא תניחהו לפניו על השולחן.
ולא תציע לו מיטתו בפניו;
אבל שלא בפניו הכל מותר,
אף-על-פי שהוא יודע
שהיא עשתה.
ואסורה ליצוק לו מים לרחוץ פניו ידיו ורגליו.
ואפילו מים צוננים”.(מתוך “הלכות נידה”, “‘קיצור שולחן ערוך’ השלם”, מאת הרב הגאון ר’ שלמה גאנצפריד, נסדר ונערך על-ידי הרב מנחם מנדל ברעסלויער, הוצאת סיני, 1974)
“תמונה קבוצתית”, טלי בן-בסט, גלריה ג’ולי מ, תל-אביב
פתיחה: חמישי, 30.4.15, ב-20:00. נעילה: 6.6.15
אחרי כמעט 20 שנה חוזרת בן-בסט לצייר בצבעי שמן על בדים גדולים. הדימויים לקוחים במקור מתצלומי אופנה. מבוימים מחדש, מתורגמים לצבע ו”מדגמנים” עצמם מחדש ובאופן ישיר. הן מאופיינות בצבעוניות טונאלית קודרת ובמקצב צורני פנימי החוזר על עצמו. במעבר מצילום האופנה לציור נמחק האספקט הזוהר והמסחרי של הצילום ויופיים המוקפד של הדוגמנים מטשטש לטובת משחק של צבעים וכתמים. הניכור שמשדרות הדמויות נובע בין היתר מכך שחרף היותן חלק מקבוצה, העניין שלהן מופנה כלפי חוץ, באופן המזכיר את “תרבות הסלפי” השוררת ברשתות החברתיות. הדמויות נראות כנערכות לצילום עצמי ומודעות למעמד ולקהל העתידי שיצפה בהן וייתן תוקף לקיומן. טקסט ואוצרות: איריס מנדל.
גלריה ג’ולי מ., רח’ בצלאל יפה 10, תל-אביב. שני עד חמישי, 11:00–18:00, שישי ושבת, 11:00–14:00.
“מי שיצא ממנו ריח מלמטה,
אסור בדבר-שבקדושה
עד שיכלה הריח.
ואם יצא מחבירו,
צריך גם כן להמתין;
רק מי שעוסק בלימוד תורה
אינו צריך להמתין
בשביל ריח שייצא מחבירו”.(מתוך “נקיון המקום לדבר שבקדושה”, “‘קיצור שולחן ערוך’ השלם”, מאת הרב הגאון ר’ שלמה גאנצפריד, נסדר ונערך על-ידי הרב מנחם מנדל ברעסלויער, הוצאת סיני, 1974)
“כשעושה ביום-טוב מעשה אופה,
אסור לעשות בו איזה ציור על-ידי דפוס;
ואפילו ביד אסור לעשות מן העיסה
איזו צורה כצורת-עוף
או שאר צורה”.(מתוך “הלכות יום-טוב”, “‘קיצור שולחן ערוך’ השלם”, מאת הרב הגאון ר’ שלמה גאנצפריד, נסדר ונערך על-ידי הרב מנחם מנדל ברעסלויער, הוצאת סיני, 1974)
ָָָ
כתבו לנו:
yayinzol@gmail.com