קול קורא: אוצר/ת ראשי/ת וראש האגף לאמנויות, מוזיאון ישראל
היקף המשרה: 100%
מתח הדרגות: 44-45
כפיפות למנכ”ל
האגף לאמנויות כולל כעשר מחלקות אוצרותיות המהוות את הבסיס למרבית התערוכות המתחלפות במוזיאון, וכן את בית טיכו ואת גן האמנות ע”ש בילי רוז. באגף צוות של כ-30 עובדות ועובדים ואוספים המכילים כ-200,000 פריטים.
האוצר/ת הראשי/ת מוביל/ה את האגף הן מהפן האוצרותי – שימור ופיתוח אוספי האגף, ניהול תצוגות הקבע והתערוכות המתחלפות, והן מהפן הארגוני – ניהול, חניכה ופיתוח הצוותים האוצרותיים והמנהליים של האגף.
האוצר/ת הראשי/ת חבר/ה בצוות ההנהלה הבכיר של המוזיאון ומשתתפ/ת באופן פעיל בעיצוב חזונו של המוזיאון ובהובלתו, ובמקרים רבים מהווה את “הפנים” של האגף והמוזיאון בקבלת אורחים חשובים מהארץ ומחו”ל. לאוצר/ת הראשי/ת ממשק גבוה עם קולגות ואנשי מקצוע, תורמים, אספנים, אמנים ויוצרים בארץ ובעולם.
תיאור התפקיד:
- הובלה וגיבוש החזון האוצרותי של האגף וכיווני התפתחות עתידיים.
- ניהול האגף לאומנויות, המונה כ-30 עובדים מתחומי האוצרות: ניהול הצוות, תהליכי העבודה והתקציבים.
- כתיבה, אישור ומימוש תוכניות עבודה אגפיות.
- הכוונה, פיתוח ושכלול היכולות המקצועיות של הצוות האוצרותי.
- עיצוב מדיניות האיסוף והתצוגה האגפית בהתאמה למדיניות המוזיאלית, כולל פיתוח אסטרטגיית רכישות, אחסון, שימור והשאלות.
- אחריות על תכנון, ביצוע ואיכות תוכנית התערוכות ופרסומי האגף.
- מעורבות מעמיקה בנושא הפרסומים והטקסטים המלווים תערוכות.
- ניהול קשרי אמנים, תורמים ואספנים.
- הדרכות במוזיאון, פרזנטציות, הרצאות בארץ ובחו”ל.
- עידוד וייזום של שיתופי פעולה עם מוסדות, אוצרים ופרוייקטים נוגעים לתחומי האגף בארץ ובחו”ל.
- האוצר/ת הראשי/ת הוא/היא הסמכות התוכנית העליונה של האגף.
דרישות סף לתפקיד:
- תואר אקדמי בתחומי האמנות.
- ניסיון של 7 שנים לפחות באוצרות בתחום התרבות החזותית, כולל תערוכות, פרסומים ורכישות.
דרישות נוספות לתפקיד:
- היכרות עמוקה עם תחום העשייה והתיאוריה של האגף.
- ניסיון בניהול צוות עובדים.
- תארים מתקדמים בתחומים רלוונטיים.
- ניסיון בהובלת פרויקטים מורכבים.
- קשרים עם חוקרים ואספני אמנות ברחבי העולם.
- כושר הבעה מעולה (ברמת שפת אם) בכתב ובעל פה, בעברית ובאנגלית
- היכרות עם עולם הדיגיטל המוזיאלי
- יכולת הנגשת תכנים מופשטים לציבור רחב.
- ניסיון בתהליכי רכישה של יצירות אמנות עבור מוסדות תרבות.
לראיון:
- השכלה כללית רחבה ורב תחומית.
- כישורי מנהיגות ותקשורת בינאישית.
- יכולת ארגון וניהול בתנאי לחץ ואי ודאות.
- יצירתיות וחשיבה מקורית.
- יכולת גבוהה וניסיון בעמידה מול קהל.
- זמינות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
המועד האחרון לקבלת מועמדויות: 15.12.20, בשעה 16:00
הגשת המועמדות תתבצע באמצעות הגשת טופס שאלון מועמד/ת, אשר נמצא באתר האינטרנט של ״קבוצת נישה״, חברת ההשמה אשר הוסמכה לסייע בתהליך האיתור, בכתובת http://www.nisha.co.il/Imj-artsdivision
ועדת האיתור תהיה רשאית לזמן לראיונות וכן לראיין ממליצים, לפנות למועמדים לברורים, הבהרות, השלמת מידע, מסמכים נוספים, מבחני התאמה וכיו”ב על פי שיקול דעתה.
רק פניות מתאימות תענינה. המודעה מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועדת לנשים ולגברים כאחד.
המוזיאון שומר לעצמו את הזכות שלא לבחור במי מהמועמדים לתפקיד.
קול קורא: אוצר/ת ראשי/ת וראש האגף לאמנות ותרבות יהודית, מוזיאון ישראל
היקף המשרה: 100%
מתח הדרגות: 44-45
כפיפות למנכ”ל
האגף לאמנות ותרבות יהודית אמון על איסוף ומחקר של תרבות חומרית של קהילות יהודיות ברחבי העולם ובישראל מימי הביניים ועד ימינו, ותרבות חומרית של קבוצות נוספות בארץ ישראל בעת החדשה. האוסף כולל למעלה מ-26,000 חפצי קודש וחול מתחומים שונים. כמו כן כולל האגף את מרכז המידע לאמנות ותרבות יהודית, שבו אוסף נדיר של למעלה מ-30,000 תצלומי ארכיון מקהילות יהודיות בעולם ובישראל.
האוצר/ת הראשי/ת מוביל/ה את האגף הן מהפן האוצרותי – ניסוח החזון האוצרותי של האגף, שימור ופיתוח אוספי האגף וגיבוש מדיניות האיסוף, ניהול וליווי מקצועי של תצוגות הקבע והתערוכות המתחלפות, והן מהפן הארגוני – ניהול, חניכה ופיתוח צוות האגף.
האוצר/ת הראשי/ת חבר/ה בצוות ההנהלה הבכיר של המוזיאון ומשתתפ/ת באופן פעיל בעיצוב חזונו של המוזיאון ובהובלתו, ובמקרים רבים מהווה את “הפנים” של האגף והמוזיאון בקבלת אורחים חשובים מהארץ ומחו”ל. לאוצר/ת הראשי/ת ממשק גבוה עם קולגות ואנשי מקצוע, תורמים, אספנים, אמנים ויוצרים בארץ ובעולם.
תיאור התפקיד:
- ניהול האגף לאמנות ותרבות יהודית, המונה כ-14 עובדים: ניהול הצוות, תהליכי העבודה והתקציבים.
- הובלה וגיבוש החזון האוצרותי של האגף וכיווני התפתחות עתידיים.
- כתיבה, אישור ומימוש תוכניות עבודה אגפיות.
- הכוונה, פיתוח ושכלול היכולות המקצועיות של הצוות האוצרותי.
- עיצוב מדיניות האיסוף והתצוגה האגפית בהתאמה למדיניות המוזיאלית, כולל פיתוח אסטרטגית רכישות, אחסון, שימור והשאלות.
- אחריות על תכנון, ביצוע ואיכות תוכנית התערוכות ופרסומי האגף.
- מעורבות מעמיקה בנושא הפרסומים והטקסטים המלווים תערוכות.
- ניהול וטיפוח קשרים עם תורמים ואספנים.
- הדרכות במוזיאון, פרזנטציות, הרצאות בארץ ובחו”ל.
- עידוד וייזום של שיתופי פעולה עם מוסדות, אוצרים ופרוייקטים נוגעים לתחומי האגף בארץ ובחו”ל.
- פיקוח על מרכז המידע לאמנות ותרבות יהודית.
- האוצר/ת הראשי/ת הוא/היא הסמכות התכנית העליונה של האגף.
דרישות סף לתפקיד:
- תואר אקדמי במדעי הרוח ו/או החברה.
- ניסיון של 7 שנים לפחות באוצרות ובניהול אוספים, בתחום האמנות היהודית או התרבות החומרית היהודית, כולל תערוכות, פרסומים ורכישות.
דרישות נוספות לתפקיד:
- השכלה בתחומי האמנות, אמנות יהודית, פולקלור יהודי ואנתרופולוגיה.
- תארים מתקדמים.
- ניסיון בניהול צוות עובדים (ניהול צוות של 14 עובדים).
- היכרות מעמיקה עם עולם התרבות החומרית היהודית, לרבות מוזיאונים ואוספים פרטיים בתחום.
- קשרים עם חוקרים ואספני אמנות ברחבי העולם.
- היכרות עם עולם הדיגיטל המוזיאלי.
- ניסיון בהובלת פרויקטים מורכבים.
- יכולת הנגשת תכנים מופשטים לציבור רחב.
- ניסיון בתהליכי רכישה של יצירות אמנות עבור מוסדות תרבות.
- כושר הבעה מעולה (ברמת שפת אם) בכתב ובעל פה, בעברית ובאנגלית.
שפות נוספות – יתרון.
לראיון:
- השכלה כללית רחבה ורב תחומית.
- כישורי מנהיגות ותקשורת בינאישית.
- יכולת ארגון וניהול בתנאי לחץ ואי ודאות.
- יצירתיות וחשיבה מקורית.
- יכולת גבוהה וניסיון בעמידה מול קהל.
- זמינות לעבודה בשעות לא שגרתיות.
המועד האחרון לקבלת מועמדויות: 15.12.2020, בשעה 16:00
הגשת המועמדות תהא באמצעות הגשת טופס שאלון מועמד/ת, אשר נמצא באתר של ״קבוצת נישה״, חברת ההשמה אשר הוסמכה לסייע בתהליך האיתור, בכתובת
http://www.nisha.co.il/Imj-Jewishart
ועדת האיתור תהיה רשאית לזמן לראיונות וכן לראיין ממליצים, לפנות למועמדים לברורים, הבהרות, השלמת מידע, מסמכים נוספים, מבחני התאמה וכיו”ב על פי שיקול דעתה.
רק פניות מתאימות תענינה. המודעה מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות, אך מיועדת לנשים ולגברים כאחד.
המוזיאון שומר לעצמו את הזכות שלא לבחור במי מהמועמדים.
אוריאל קון בלשם שמיים
הוא החל את דרכו כמבקר מוזיקה ומפיק של מופעי ג׳ז חופשי ומוזיקת אוונגרד, הפך לאדריכל ומתכנן ערים והמשיך כמוציא לאור. הוא פתח הוצאת ספרים, ועוד אחת, ואז עוד אחת, ולאחרונה אף הוציא ספר ראשון פרי עטו. הוא כותב על ספרות, אדריכלות, מוזיקה, מין ויין, והוא אוהב לשלב את כל התחומים בטקסט אחד.
קול קורא לאמנים.ות עבור מחקר חדשני על הבסיס הנוירולוגי של תהליך היצירה החזותית במרכז רפואי רבין
יצירתיות היא תכונה קשה להגדרה אך מערבת את היכולת להמציא ולייצר משהו ייחודי, חדשני ובעל משמעות מאין. זו אחת מהתכונות החשובות ביותר מבחינה אבולוציוניות והיא מייחדת אותנו כבני אדם וברי דעת. בלי יצירתיות לא היינו לומדים לשלוט באש, לייצר את הגלגל, לפתח תרבויות ולהגיע לחלל ולעולמות וירטואלים.
החקר המדעי של יצירתיות הרקיע שחקים בשנים האחרונות, בעיקר בזכות פריצות דרך בתחום הדימות המוחי עם אמצעים מתקדמים כמו fMRI (סריקה ללא קרינה), אשר מאפשר לסרוק נבדק בזמן מתן משימות ועל ידי כך לראות בזמן אמת את האזורים במוח שפעילים במהלך המשימה.
עם זאת, חשוב לציין כי ההבנה שלנו את תהליכי היצירה היא עדיין בחיתוליה ואין עדיין קונצנזוס איך לגבי הגדרתה, כיצד לחקור אותה בצורה הכי אפקטיבית ומה באמת התהליך הפנימי שקורה כשאנשים שקועים ביצירה.
בימים אלו אנו עורכים מחקר ייחודי ופורץ דרך על הבסיס הנוירולוגי של תהליך היצירה החזותית באמצעות סריקותfunctional MRI) fMRI) ומחפשים אמנים.ות אשר עוסקים.ות בציור/רישום לבוא ולהשתתף במחקר ולצייר לנו בתוך הסורק.
השתתפות במחקר כוללת שני מפגשים – האחד לצורך היכרות עם האמן.ית, עבודותיו.ה ושיחה על משמעות היצירה, שגרת היצירה והעולם הפנימי המכיל תהליך זה עבורו.ה. המפגש השני מתבצע במכון הדימות בבית חולים בילינסון, בסורק ה-fMRI, בו האמן.ית יתבקשו לצייר בסורק תוך כדי סריקה מוחית ובהתאם להנחיות שונות.
מטרת המחקר היא להעמיק את הבנתנו של הרשתות המוחיות הפועלות במהלך היצירה ועל ידי כך להוסיף עוד נדבך להכרות עם ופיתוח של תכונה ייחודית זו.
עוד קצת אינפורמציה על המחקרים שלנו בתחום ניתן למצוא ב: https://calcalist360.webflow.io/articles/parkinsons
בכל שאלה ניתן לפנות אל:Johnathan.reiner@gmail.com או בטלפון 054-538-7794
פרקים חדשים בירושלמית TV: פנזין וידאו ותרבות ירושלמית
מגזין התרבות החדשי מבית עמותת בר-קיימא לתרבות,FANzine , הוא מגזין מעריצים דל תקציב בשכפול זירוקס המורכב מקולאז’ של גזרי עיתונים, תמונות ויצירות מעריצים.
כמעריצי התרבות הירושלמית הפנזין עבר לפורמט וידאו, בו מוצגים יוצרים, אירועים, תהליכים ומגמות בתרבות הירושלמית.
בין היתר אפשר למצוא בו סיקור אירועי תרבות, תהליכי עבודה ו”מאחורי הקלעים”, ביקורי סטודיו, קליפים ועבודות וידאו חדשות, יצירות מקוריות עבור הפנזין, פרפורמנס, הומור, דיכאון ועוד.