- מאיה שמעוני
- מציגים
- 15/10/2012
חדשות ערב רב
-
עירום של נשים וגברים מבוגרים
אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה של 1990. כל פורטרט היה תולדה של שעות רבות של עבודה, מתוך התבוננות מרוכזת וקפדנית במודלים. לדבריה, היא הופתעה מעוצמת התגובות, שנעו מאהדה והתלהבות של אנשי אמנות ועד עוינות בוטה מצד העיתונות הרוסית https://www.erev-rav.com/print -
הציגה מיצב־ציור של תשע עבודות ענק. היו אלה עבודות שציירה במשך שלוש שנים: תשע דמויות נשים
עירום של נשים וגברים מבוגרים הוא אחד הנושאים הבולטים בציור ובפיסול של ראוכר. בתערוכה עדות, באוקטובר 1994, הציגה מיצב־ציור של תשע עבודות ענק. היו אלה עבודות שציירה במשך שלוש שנים: תשע דמויות נשים, עולות חדשות מחבר העמים, אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה של 1990. כל פורטרט היה תולדה של שעות רבות של עבודה, מתוך התבוננות מרוכזת וקפדנית במודלים. לדבריה, היא הופתעה מעוצמת התגובות, שנעו מאהדה והתלהבות של אנשי אמנות ועד עוינות בוטה מצד העיתונות הרוסית. פרופ' גרגורי אוסטרובסקי, מבקר האמנות של העיתון וסטי, שהתפרסם בשפה הרוסית, כתב ביקורת אוהדת מאוד על התערוכה, אך וסטי סירבו לפרסם אותה. במקומה הם פרסמו כתבה גדולה במוסף התרבות, וטענו נגד ראוכר שציור נשים עולות בעירום הוא ניצול של מצוקתן ועלבון עבורן. הם צרפו לכתבה חלק מדמויות הנשים העירומות כשעיניהן משוחות בפס שחור, כדי שלא ניתן יהיה לזהות אותן. -
דואליות קיומית שנעה בין הזדהותה עם העקורים
תשע דמויות נשים, עולות חדשות מחבר העמים, הגעתי למסקנה שיש בתוכה סתירה פנימית, מין דואליות קיומית שנעה בין הזדהותה עם העקורים והתלושים אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה -
עולות חדשות מחבר העמים
תשע דמויות נשים, עולות חדשות מחבר העמים, אשר צוירו בזמן אמת בעת העלייה הגדולה -
מין דואליות קיומית שנעה
מין דואליות קיומית שנעה בין הזדהותה עם העקורים והתלושים -
חדשות מהחלל
הגעתי למסקנה שיש בתוכה סתירה פנימית, מין דואליות קיומית שנעה בין הזדהותה עם העקורים והתלושים