רב ערב 05.10.21

כנס ירושלים לאמנות #6: גודש Excess | ימים אחרונים להרשמה – קורסי האמנות סמסטר א’ בבית לאמנות ישראלית | “Non Player Character” | סרטים מסוכנים 1948 | “יסודות” / שרון אתגר וענת גוטברג | נירה פרג – לומדת מחסומים ומפרקת אותם

כנס ירושלים לאמנות #6: גודש Excess

רביעי, 27.10.21, בשעות 12:00־19:00

מכון ון ליר, בניין פולונסקי, רחוב ז’בוטינסקי 43, ירושלים
ישודר במקביל ברשת

אמנות בעידן של גודש מידע, אינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה, השפעות פסיכדליות על אמנות עכשווית, פסיכואנליזה ובזות, גודש בעולם האמנות, גודש וחירות, ועוד.

מרצים/ות: ענבל הופמן, ליטל בר נוי, האנה ברוקמולר, נעה גינזבורג, מיכל ב. רון, עידית קישינובסקי, יעל אילת ון־אסן, אירית שטרנברג, בן בנחורין, נטע מוזס, ג’רמי ביילס, המכון לחקר החופש, עידו הרטוגזון, ענת מנדיל, רקפת וינר־עומר, תמי כץ פרימן, יונתן אמיר

אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (“מנופים”, ״הרמה״)

הפקה: אלינה אלכסה

לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים

הנחה מיוחדת לקוראי ערב רב עם הקוד EREVRAV

יורם קופרמינץ, מתוך התערוכה “גיהנום” , צילום מסך מעובד, 2014



ימים אחרונים להרשמה

קורסי האמנות סמסטר א’ בבית לאמנות ישראלית

בתאריך 10.10 יפתח בבית לאמנות ישראלית סמסטר א’, הכולל חמישה קורסים מרתקים המעמיקים באמנות הישראלית.

תולדות האמנות הישראלית, מגמות וזרמים, בהנחיית האוצרת והחוקרת טלי תמיר – קורס הדגל של בית לאמנות ישראלית, כולל 24 מפגשים (שני סמסטרים) שסוקרים את התפתחות האמנות הישראלית מימי טרום בצלאל ועד ימינו. למידה היברידית (פרונטלית ובמקביל מקוונת).

סיפור[ה] של צילום ישראלי – 12 מפגשים היברידיים (פרונטליים ובמקביל מקוונים) המנסחים מחדש את הנרטיב של הצילום המקומי דרך העדשה של נשים צלמות, משנות ה־30 ועד ימינו. בהנחיית שירלי וגנר ואמניות אורחות.

אמנות המיצג בישראל: מפרפורמנס ועד תכניות ריאליטי – 12 מפגשים מקוונים בהנחיית האמן זוכה פרס ישראל לאמנויות הבמה, הדס עפרת, שעוסקים במיצג ובהיבטים המקומיים שלו וכן בתחומים המשיקים לו בישראל. הקורס כולל הקרנת סרט אונליין, פרפורמנס חי למשתתפי הקורס ומפגש סיום חגיגי.

ערבי, פלסטיני, להיות או לא להיות? קורס ייחודי, ראשון מסוגו, בשיתוף המכון הערבי לאמנות, עיצוב ואדריכלות שעומד על תחומי היצירה השונים: אמנות, שירה, מחול, אדריכלות ועיצוב פלסטיניים ועל המתח שבין קבוצת מיעוט ורוב בישראל. קורס מקוון.

שבעת ימי בריאה – הרצאה בשבע מערכות, בהנחיית האמנית ניבי אלרואי, שמחברת בין מיתוס הבריאה התנ”כי ובין האמנות הישראלית העכשווית ומקבילה בין בריאת העולם ובין היצירה כבריאה. 7 מפגשים מקוונים.

לפרטים נוספים ולהרשמה: https://bit.ly/3miPaoT



Non Player Character

פרפורמנס אנימציה חיה של האמן אמיר יציב במסגרת התערוכה נונפיניטו בארטפורט

ארטפורט, רחוב העמל 8, תל אביב
חמישי, 7.10.21, בשעה 20:00
הופעה נוספת: 21.10.21, בשעה 20:00

סימולציות מרהיבות של נוף ים תיכוני מוקרנות על מסך ענק בחלל חשוך. בין ערבות בוכיות לחולות מדבר, בין קירות המבנים לקוצים עקשניים, צצות דמויות ממוחשבות כמו פרא, כבחלום. זהו מטווח צבאי חדשני. הדמויות הממוחשבות הן המטרות במטווח. ממתינות.

אל תוך ההקרנה נוספת דמות חדשה – אווטאר המונע על ידי שחקן אמיתי בחליפת אנימציה שמעתיקה את תנועותיו אל המסך. הדמויות מחקות אותו, והוא בתורו מחקה אותן. לופ אינסופי של הדמיה שמנסה לייצר מציאות, ושל מציאות שכלואה בתוך סימולציה. מעגל קסמים של דמויות שאיש אינו רואה באמת.

שחקן: אורי דיקר

הכניסה לגלריה בהתאם להנחיות התו הירוק:
יש להציג בעת הכניסה תעודת מתחסן / תעודת מחלים / בדיקה שלילית עדכנית. לצערינו לא תתאפשר כניסה ללא האישורים המתאימים.



סרטים מסוכנים 1948

הקרנת 2 סרטים קצרים מאת האמן ניר עברון וביצוע תזמורתי חי של פס־הקול מאת המלחין גיא שטרנברג ופרק מקונצרט לרביעיית כלי מיתר מאת המלחינה ורדינה שלונסקי בביצוע נגני אנסמבל המאה ה־21

מרכז תאו לתרבות, וינגייט 168, הרצליה

רביעי, 13.10.21, בשעה 21:00 (20:30 פתיחת דלתות) לרכישת כרטיסים

בית חנה, שד’ בן גוריון 75, תל אביב

חמישי, 14.10.21, בשעה 21:00 (20:30 פתיחת דלתות) לרכישת כרטיסים

בסוף המופע תתקיים שיחה עם היוצר ניר עברון

משך האירוע: כ־80 דקות

האירוע מתקיים בהתאם להנחיות התו הירוק

הקרנת שני סרטיו האחרונים של האמן ניר עברון, בליווי תזמורתי חי של נגני אנסמבל המאה ה־21. הסרטים – “סרט מסוכן” (2020, 16 דק’) ו”אמצעי מאוחר” (2019, 34 דק’) – עוסקים בפעילות של המחתרת היהודית שהוקמה לפני קום המדינה, לח”י, ומבוססים על סרטי פילם 16 מ”מ אילמים שנמצאו באחרונה בארכיון לח”י וזו חשיפתם הראשונה לציבור מאז שצולמו בתל אביב ובאתרים נוספים בארץ בשנת 1948. הסרט “אמצעי מאוחר” הוא מעין מאמר־קולנועי שבו מוצגים חומרי הארכיון הכוללים פעולות ואימונים של חברות וחברי המחתרת בליווי קריינות המתארת את המחקר שערך עברון סביב החומרים וחושפת את מהלך הכנת הסרט. “סרט מסוכן” עשוי אף הוא מחומרי הארכיון שנמצאו ומוקרן בליווי פס הקול המקורי, שהולחן עבורו על ידי המלחין גיא שטרנברג ומבוצע על ידי נגני אנסמבל המאה ה־21. חומרי הארכיון באדיבות העמותה להנצחת לוחמי חירות ישראל (לח״י) וחלליהם. 

חלק ב

ביצוע של פרק מיצירה נשכחת לרביעיית כלי מיתר מאת המלחינה בת העיר תל אביב, ורדינה שלונסקי, בביצוע נגני אנסמבל המאה ה־21. הרביעייה לכלי מיתר, אחת מיצירותיה המעניינות ביותר של שלונסקי, חוברה בשנה שבה צולמו החומרים מארכיון לח”י – 1948. שנה לאחר מכן זכתה הרביעייה בפרס בלה ברטוק בבודפשט. בכתיבתה בולט סגנון אירופי הכולל אלמנטים מודרניים לצד השפעה ניכרת של הכתיבה המסורתית לרביעיית מיתרים. היצירה מארכיון המרכז והספרייה למוזיקה ע”ש פליציה בלומנטל בתל אביב.

מלחין פסקול “סרט מסוכן”: גיא שטרנברג (ברלין) | נגני אנסמבל המאה ה־21: דפנה יצחקי (חליל צד), יעל ברולסקי (כינור), אנדריאה האלם (כינור), עמית לנדאו (ויולה), גל ניסקה (צ’לו), ערן בורוביץ’ (קונטרבס); ייזום והפקה: מרסל לקידום אמנות ותרבות (ע”ר); אוצרת: עדי אנגלמן; מפיק בפועל: קובי אבן-חיים; מנכ”ל המרכז למוזיקה ע”ש פליציה בלומנטל: ד”ר גיא דוביוס; מנכ”ל אנסמבל המאה ה־21: דן יוהס; מנכ”לית תאו מרכז לתרבות הרצליה: סיגי פרל; מנהלת תכנית אירועים בית חנה תל אביב: ים בן־נון; עיצוב גרפי: נדב שלו; תקשורת ויח”צ: הפלטפורמה לאמנות – ישראל אליהו; האירוע מתקיים בתמיכתם האדיבה של איריס ריבקינד בן צור ותומכים נוספים; תודה: יואב קדמון – בית חנה, יעל מאור – מרסל לקידום אמנות ותרבות, ענת ויקס – המרכז למוזיקה ע”ש פליציה בלומנטל, אסף לרמן, אייל דה ליאו, עדנה פאסט, אמנון רכטר.

כרטיסים ומידע נוסף: www.marcel-art-projects.org



יסודות” / שרון אתגר וענת גוטברג

תערוכה חדשה בבית הנסן, מרכז תרבות לעיצוב, מדיה וטכנולוגיה ירושלים

הכניסה חופשית
נעילה: 13.11.21

התערוכה “יסודות” בבית הנסן מהווה דיאלוג בין שתי עבודות וידיאו ומספר קולאז׳ים מאת שרון אתגר וענת גוטברג. אלו מתעמתים בחלל עם שאלת הבריאה והיצירה כפי שזו באה לידי ביטוי במיתולוגיה של הדימוי הנע, וכן בתפקידו החשוב של הפרגמנט, השבר והחלקי.

המפגש בין יצירותיהן של אתגר וגוטברג הוא תוצר של שיחה מתמשכת שמקורה בדרש קבלי מאת רבי חיים ויטאל (מתלמידיו של האר״י) המתאר את תהליך הבריאה במונחים של נראות וחלל, כמו גם התבוננות משותפת בחומרים ויזואליים וטכניקות הסרטה.

שרון אתגר (נ. 1975), ציירת וקולאז’יסטית, חיה ויוצרת בישראל. בוגרת הסדנה לציור ורישום במחלקה לתקשורת חזותית ומרצה באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל. עבודותיה מוצגות בגלריות ואוספים בארץ ובעולם.

ענת גוטברג (נ. 1988), אמנית, מעצבת, יוצרת וידיאו ואנימטורית, חיה ועובדת בישראל. בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל.

למידע נוסף

צילום: דור קדמי



נירה פרג – לומדת מחסומים ומפרקת אותם

 אמנית זוכת פרסים ומרצה לאמנות שמרבה להציג בגלריות ובמוזיאונים בארץ ובחו״ל. רבות מעבודותיה מתארות פעולות אנושיות באתרים דתיים ומקומות בעלי מטען סמלי פוליטי ותרבותי. העבודות נוצרות כמחקר אמנותי באנתרופולוגיה, וספק מתעדות ספק מכוננות יחס מיוחד בין קדושה, טקסיות ופולחן לבין חיי היומיום.

עד כה הציגה עבודות וידיאו, אולם תערוכתה החדשה, ״תוספת שבת״, כוללת גם יצירות בפיסול, אנימציה ממוחשבת ופרפורמנס.

קוראים לה נירה פרג והיא האורחת שלנו היום בלשם שמיים – פודקאסט התרבות של בית הנסן ומגזין ערב רב.

להאזנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *