כתבי העת לאמנות ״ערב רב״ ו״הרמה״ יקיימו ב-27-28 באוקטובר כנס אמנות שימשך יומיים. הכנס יערך במתכונת פתוחה וחדשה תחת הכותרת ״גודש״ ויתקיים במסגרת אירועי פסטיבל “מנופים”. הוא יכלול מרצים/ות מקומיים ובינלאומיים, יחולק ליום אחד באולם הרצאות ויום נוסף במרחב הציבורי הפתוח בפארק המסילה בירושלים. הכנס נועד לחבר בין הנעשה במוסדות להשכלה גבוהה לבין אמנים, אוצרים, מנהלים אמנותיים, שוחרי אמנות ואנשי מקצוע מעולם האמנות והתרבות בישראל ומחוצה לה.
כותרת הכנס היא ״גודש״ – מושג בעל משמעויות אקטואליות, היסטוריות ופילוסופיות רבות.
גודש הוא עודף, הגזמה והתפקעות. הוא יכול להתייחס למונחים כלכליים, לרגשות, לעיסוק בחומרים, לפעולות אנושיות ועוד.
דוגמאות לסוגיות בהן יעסוק הכנס:
- איזון: האם עודף במקום אחד יוצר בהכרח מחסור במקום אחר? האם ישנם מצבים בהם הגודש הוא שפע מבורך? האם הגודש הוא גורם מפתח בתהליכים חברתיים וכלכליים שמובילים לאלימות ומלחמות (כפי שטוען למשל ז’ורז’ בטאיי)?
- נפש (התאהבות כהצפת רגשות, אבל גם זעם, דיכאון או עצבנות)
- גוף (בזות, תחושות גודש פיזי)
- ארכיאולוגיה (ממצאים אינסופיים, חיים גדושים מתחת לאדמה)
- עתידנות (כיצד משתלטים על ידע מצטבר? על צריכה מצטברת? על זנים נכחדים?)
- תכנון (גודש תחבורה, גודש בנייה, הצפות)
- מערכות כלכליות (מעמדות בחברה, בועות פיננסיות, תרבות צריכה)
- טכנולוגיה (דאטה – גודש מידע)
- תזונה (גודש סוכר, נתרן או שומן)
- פילוסופיה (גודש כשארית, מה שלא נכנס להגדרות הקיימות)
- גודש הוא גם מאפיין של האמנות, שנתפסת בעיני רבים כתחום עודף ולא חיוני, הנמוך בחשיבותו ממזון ממשי, בריאות וקורת גג. אך האם כך הדבר?
- יצירות אמנות רבות עוסקות בערימות ובעודפות, והן פתח לעסוק בנושאים שהובאו לעיל.
הכנס מבקש לרענן ולהרחיב את מנעד ההרצאות המסורתיות, ולקדם מודלים חדשניים ושונים של הרצאות-פרפורמנס, הייד-פארק, ומתודות הצגת ידע ומחקר נוספות שמפותחות בשנים האחרונות בכנסים ברחבי העולם.
על המעוניינות/ים להגיש:
- תקצירים באורך 250 מילים להרצאות בפורמטים שונים
- קורות חיים (ניתן לצרף דוגמאות להרצאות קודמות אם ישנן)
לכתובת: jlmartconf@gmail.com
דד-ליין למשלוח הצעות: 15.05.2021
תשובות ינתנו במהלך חודש יוני 2021
אוצרי ומנהלי הכנס: ד״ר רונן אידלמן ויונתן אמיר (״ערב רב״), רינת אדלשטיין (״הרמה״)
הפקה: אלינה אלכסה